Mocu

ce ? eu nu pot ?

Mr. AIR

michael_jordanAstazi mi-am adus aminte de cel mai mare baschetbalist al tuturor timpurilor (in viziunea mea), Michael Jordan. Un profesionist desavarsit, un iubitor al jocului. Nu o sa ma apuc sa scriu vreo biografie a lui acum, asta se poate gasi cu usurinta pe google.

Mi-am adus aminte de el in timp ce citeam 2 articole care au aparut astazi pe Hotnews: 1.LeBron James, cel mai tanar jucator care marcheaza 12.000 de puncte in NBA si 2. Kobe Bryant (61 de puncte) doboara recordul de puncte reusite la Madison Square Garden. Doi jucatori deosebiti, atat LeBron cat si Kobe, insa dupa parerea mea, in NBA nu o sa mai fie niciodata un Jordan. Amandoi au fost asemanati de-a lungul timpului cu Jordan avand in vedere stilul de joc.

Totusi mi se pare ca Jordan avea un fler aparte pe care nu il intalnim la cei doi. Avea acel ceva care te facea sa-l admiri chiar si ca adversar. Sincer cred ca adversarii lui erau de multe ori uimiti de ce face cu mingea si macar in gand si tot ziceau „He’s THE man !”.

Omul supranumit AIR m-a incantat in acea perioada. Tin minte ca ma trezeam la 3-4-5 dimineata (pe vremea cand TVR2 dadeau meciurile din NBA in direct) si ma uitam la meciuri. Toti incercam sa-l copiem intr-un fel. Incercam sa-i imitam saritura, cross-over-urile, stilul de aruncare, giumbuslucurile pe care le facea cat timp era sus. Nu de putine ori am revazut faze din meciuri, in reluare, si ramaneam uimit cand vedeam ca in momentul in care Jordan sarea, cu el sareau 1-2 aparatori (uneori chiar si 3), ajungeau cu totii sus, aparatorii coborau, dar Jordan nu. Lui ii placea sa mai ramana un pic sus, sa mai treaca mingea dintr-o mana in alta…cred ca in timpul cand era in saritura se gandea..si acum ce fac ? sa o dau de sus ? sa-i fentez si apoi sa o dau se sus ? 🙂

Pentru jucatorii care l-au urmat a fost un exemplu de urmat si un blestem in acelasi timp. Cum sa intri pe teren cand stii ca umbra lui Jordan e acolo ? Ce sa faci sa poti iesi in evidenta ?

Cu toate astea cel putin 2 din jucatorii din NBA-ul de astazi au reusit aceasta performanta. Sa iasa in evidenta , sa iasa usor-usor din umbra lui Jordan si sa faca lumea sa vorbeasca despre ei fara sa-i compare cu Mr. AIR.

04/02/2009 - Posted by | Sport, Timp liber | , , , , , ,

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

